Hjälp dessa katter!

Om det finns en männsika jag ser upp till så är det verkligen Eva som har ett katthem för hemlösa katter! Tycker alla som planerar att skaffa katt ta en därifrån eller en annan som är seriös! :)
Ni kan gå in på hennes hemsida eller besöka henne påFacebook!

www.evaskatthem.se

eller

http://www.facebook.com/album.php?aid=279944&id=625398801&saved#!/pages/Skaras-hemlosa-katter/106677192721314





Vill även passa på att lägga in en text som en av medarbetarna hos Eva, hon heter Alexej!

För varje hankatt som kastreras slipper 74 kattungar födas oönskade !
Hoppas att du vill hjälpa till att sprida denna information ! En okastrerad hankatt kan ha upp till en mil stort revir och hans drivkraft är att äta, överleva och fortplanta sig. Dela till alla kattägare!/Alexej



Om du skaffar en katt så tycker jag att man ska kastrera den om man nu inte har tänkt att ha en seriös avel på den! Gör som jag! Vaccinera, försäkra och kastrera!
Försäkringen tycker många att det är bara idioti att ha, men det tycker verkligen inte jag! Både min katt och hund är försäkrade och kommer alltid att vara det! Dom är ju mina små barn! Så varför skulle jag inte vilja kunna göra så att dom mår bra om du är sjuka eller skadade? :)
Min katt är som sagt en blandras på bondkatt och norsk skogskatt och han är min guldklimp, skulle inte ens kunna tänka tanken på att låta han vara oförsäkrad, jag lägger gärna dom 60kr på han varje månad, för det kan rädda hans liv om han skulle bli dålig (jag är studerande och har inte råd att slänga ut pengar på en vetrinärräkning) Tycker att 60 kr är mkt bra placerade på min lilla katt!
Det som fattas på min lilla hane är Id-märkning, men det ska han få så fort han blir utekatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0